Thursday, September 17, 2009

Raya.Oh Raya!

Pregnancy Diaries: Week 33
The scan went really well, Baby K is fine and growing well, although they couldn't tell me how long the baby is.This week has been extremely hard, I have really felt it this week, I've had a lot of twinges and the braxton hicks seems to have been doing overtime. Im really not sleeping well and pepole have commented on how tired I look, so I decided I wanted to finish earlier than originally planned. Anyway, Im still fasting and yes, Im coping fine. Ok enough about my pregnancy.Let's talk about Raya :-)

We are so excited, harusla..nikan tahun terakhir diriku dan suami single mingle, lepas ni dah bertiga ..kann.. OMG how I miss jadi bf-gf ngn Apeng!Teringat balik masa kami duk kat Bukit Jelutong ada org nk hantar Jais ke rumah kami..sbb kami nampak mcm bf-gf kot...( ooh sila jgn muntah darah yerr..:p)Pastu each time jumpa pakcik guard..
"Bf kerja ke dik?"
"Today keluar..Bf mana?"

Adoii..best sgt2.tp apekan daya, life goes on kan.Takkan la nk ditakuk yg lama je kan.Although I have to admit, bestnya ...dolu2.Ok pasal raya.Mula2 Apeng suggest tak payah cari baju raya, reason?
" Kita buat baju raya tahun depan jela..buat skali ngn anak."
" Ehh...tp ni tahun last kita together.Nak la celebrate"

I guess reason yg paling kuat:Sbb dia pun tak berapa nk boleh jalan sgt, and diriku pulak ..with my growing belly.I totally forgot to send my baju raya to my tailor :-(. Siap dah call bagai, tapi at last tak hantar jugak. Ramadan ni bz sikit sbb ulang-alik gi hospital..and with Apeng condition, seryes sgt lupa...Sampai nk beronline pon dah penat sgt. Now, Apeng dah jalan tak payah pakai tongkat! Yeaaaaaaaaaaaaaa~ Tak sia2 haku jadi statue aka penunggu setia kt tempat physio tu hari2 kan. And I can see, my husband is a tough guy, semangat dia kuat,..Im so proud of you baby!
Our raya preparation...
  • Kuih Raya- checked!
  • Baju Raya- checked!
  • Duit raya- checked!
  • Kemas rumah- ni 2 days before raya baru buat lagi sekali
  • Raya Menu- hmm..ni pun 2 days before raya baru nak pk nk makan aper.Tp mcm nak mkn ketupat palas...nyummm
  • Packing- ni tatau lg balik raya bila..so packing last minute punya
  • Pasang lagu raya hari2 supaya rasa excited nak raya- checked!
Other than that, mcm org lain jugak la kot preparation.This year, my Ummi will be celebrating Eidulfitri with my Abg Long in Dubai.Except for Abg Sam( the third in my siblings), dia raya sini je sbb my sister-in law pun pregnant and dah tak larat nk travel jauh2.As for us..hmm we'll see how.. Of course I cant go to Dubai..dah nak masuk 34 weeks ni.
Oklah, I tgh pk nk buka ape ni..mcm dah taknak masak sbb hari2 dah masak jadi Chef Fadd rasa nk tutup dapur sbb sgt excited nak raya! ( ok baby.ni hint untuk you supaya kita lih date lg sbb ni last puasa kita jadi bf-gf :p)

Last but not least,
SELAMAT HARI RAYA AND SORRY FOR ALL WRONGDOINGS GUYS!
Muah
Love

7 comments:

Drama Mama said...

selamat hari raya sis! enjoy ur bf-gf status okie, u'll be known as Baby K's mum and dad after he/she comes out soon. hehehhe

Lea Shmea said...

selamat hari raya, kak fad & family! :)

PRINCESSA said...

Hi Fadd ,

oh tak balik Besut this year ?

I pun :(

Anyway,Selamat Hari Raya to you and family! ;)

Anonymous said...

haha..sekejap je da 33 weeks kan?sama2la kite tgg baby K & baby ammar ni kuar.meanwhile,enjoy d time being single-mingle.hehe..

:: LadyVerde + Mr.Doc :: said...

salam...

hey babe...

Mr.Doc & I would like to wish YOU & FAMILY peace, happiness & prosperity on EID-UL-FITR!!!

May the divine blessings of ALLAH be with you & family on EID & Always!!!
:D

salzahari said...

mmg enjoy jgk time ber2 tp time ber3, ber4 lagiiiiii enjoy...u'll treasure all the laugh and tears journey next year! good luck dear.......

Ablen Eusoff said...

how are you? hope all of you had a great raya..