Wednesday, June 16, 2010

Journey to meet Mr.Spongebob

Part 1
Hello!
How are you?..Boy, it’s such a long trip from here to L.A. and back. Just getting there, or back home, takes all day with the airport security, layovers, and travel itself. It’s exhausting but..FUN!
Ingat dah tak dapat pergi dah sbb pasal Visa Kazim tp..with a few phone calls..akhirnya berjaya jugak dapatkan Visa on 2nd June..iaitu hari kami nak naik flight..huhuhu mencabar okey ,ke sana ke mari.Thanks to US Embassy!A round of applause and a drink! Cheers!Thank you so much!

But anyways, we went to Wisma MCA to apply our son's tourist visa because we'll be accompanying Apeng/Aman on his business trip and probably tour some places too( and yes..it's means H.O.L.I.D.A.Y for me and Kazim since June is our anniversary month!)
How to apply USA visa for your child? Click here. Dont forget to complete your Ds-160 application online earlier and print them! Nanti kalau tak buat, kat sana baru terkial2 nak buat nanti amik masa pulak. OK enuff about Visa.

So,on 2nd June, Leen dtg rumah dalam kul 930 pagi then kami terus gi USA Embassy sbb I promised them to be there by 11am. Lepas tu Leen hantar kami straight gi KL Sentral sbb I nk amik KLIA Express tu terus memandangkan our flt dlm kul 259pm camtu.Dengan 2 bags( diaper bag+our bag) dan satu stroller, rasa cam mula2 awkward sbb selama ni ada husband yg tolong pegang semua benda. So masa kat KL SEntral tu I put on my babybjorn pastu stroller tu jadi trolley letak the 2 bags..huhuhu senang cerita!! Kazim mmg I dah kata awal2 takda saper akan layan dia kalau cranky sbb Papa dia takda. Tell you, he's doing SO GOOD! dlm train duk je atas pangku I tanpa "membuaskan" diri.

We reached airport around 1245pm..sempat sgtla nk catch up the flight! Thanks sgt2 Leen sbb bnyk tolong kami that day! I had lunch( masa ni Kazim tgh afternoon nap)Ada org tanya how I manage to perform my prayer with Kazim,erm,Kalau dia tdo senang sikit kan, so I solat near to his stroller , I angkat je stroller tu naik (lapik tayar tu dgn kertas supaya tak kotor lantai). EASY! semua turned out so WELL! Happy sgt2.


On board, I have no problems at all.They put me at row 11K.. Malaysia Airlines provided every comfort imaginable for him including their onboard "baby crib" or bassinet which was really handy. He was fine and slept most of the time ,tp adalah bangun for susu dan juga main2. Lucky me ramai passenger duk melayan Kazim, babies kan semua org suka!.As usual, masa take off and landing I used my boobies as a pacifier to help the ear popping and gave him lots of fluids. So the first 4 hours was so good. Masa transit kat Taipei, Kazim bangun jer..tegur semua org yg lalu-lalang..
Took us about nearly 14 hours to reach LAX from Taipei.
Taipei- LAX was good too.But this time dia tdo masa yg patut dia tdo and bgn mcm biasa..Masa I nak gi toilet, I bawakla Kazim, dia duk atas riba and I buatla my business..huhu.I never leave him alone even though he was asleep sbb takut2 dia terjun dari bassinet tu. Yups of course, flight attendants mmg ada dan boleh tgk kan tp I as a mother kena la alert jugak.
Masa solat dalam flight, I put Kazim kt sebelah, dia crawl and duduk tepi..so takda mas
alah langsung.Semua OK.


Tell you, I didn't have a proper sleep because at the back of my mind Im worried that Kazim will fall down from the bassinet. Last but not least,many thanks to Kazim for being very cooperative even though it was such a hard day for him ! =D And thanks for staying with me throughout this journey! Thank you thank you!
Well, that's all for now.
Will continue more later.


toodles!
Love.


6 comments:

n33za said...

we want more!hehe

cc said...

gambar pls..gambar pls...nak gambar banyak banyak banyakkkk :D

salzahari said...

good to hear! cepat update lagi and gmbr....

kalau budak cranky sgt boleh solat sambil dokong...nnati dia diam! ;) boleh tgk blog MommyLyna

Sara said...

huh, tabik spring, fadd.. travel just the 2 of u.. hebat giler.. i don't know if i can handle aidan alone.. tambah2 kalau travel jauh2 ni.. huhuhu..

Anita, Mummy Adzryl said...

u go babe! terer arr.. kazim such a good boy! kalau anak i, lasak sgt! hehe. cheers! lama seh x jmp u. i don't hv ur no la. aiyoo.

Hana' Yusuff said...

uhhh..sungguh kagum dgn u boleh bawa kazim jalan jauh!
cepat update eh.bestnya:)